Previous Entry Share
Зимове утримання автомобільних доріг на півночі Японії
Radiohead
afcol
Клімат на острові Хоккайдо дуже схожий на наш, от тільки у нас зимою холодніше, і меньше снігу, а на Хоккайдо температура рідко опускається нижче мінус 20, але снігу випадає по кілька метрів. Звичайним явищем тут є лавини, снігові замети висотою в кілька метрів, заметілі, коли видимість знижується до кількох метрів. Але є одне але, вони ефективно і злагоджено протистоять погодним умовам. Небезпека сходження лавини - перекрили дорогу, повідомили всіх водіїв по радіо, ТБ, імейлу і навіть по смс.
І в той же самий момент починається робота з прибирання снігу.
На дорогах різної форми власності працюють різні компанії, в маленьких селах завжди є по кілька бульдозерів, у дуже багатьох людей вдома є маленькі роторні снігоприбиральні машини.
Дороги починають чистити, коли випадає 10 і більше см снігу. Якщо меньше - не чистять.
Комплекс робіт з зимового утримання виведений зі сфери державного управління, всі роботи здійснюють приватні компанії, з якими держава, місто чи район укладає договори на 1 рік і дає снігоприбиральну техніку в лізинг або в "оперативне управління". Термін експлуатації снігоприбиральної техніки - 15 років, після чого її замінюють новими машинами.

Таких приватних фірм дуже багато, і в залежності від розміру їм доручають утримання певних ділянок доріг.
Загальна протяжність доріг "державного значення" на Хоккайдо становить 6,7 тис. км, які поділено на 127 ділянок, по кожній з яких проводиться тендер і укладається догорів. Для обслуговування 6,7 тис. км використовують 1030 одиниць сучасної потужної спецтехніки.
До речі, в містах сніг прибирають вночі, щоб "забезпечити приємну і безпечну похздку тим, хто поспішає вранці на роботу чи навчання". Також в містах використувують переносні снігоплавильні пристрої невеликих розмірів.
У нас взимку вздовж доріг насипають невеличкі купи піску, типу таких:

(Фото взято з жж http://rebro-a-dama.livejournal.com/)
Такі купи зустрічаються тільки вздовж трас, водій бере і насипає цей пісок під колеса і спокійно долає слизьку ділянку.
В містах на Хоккайдо встановлюють спеціальні якищи, з яких будь-хто може взяти пакет або бутилку з відсівом і посипати тротуар, дорогу чи пішохідний перехід коли це необхідно. Ось фото ретро ящика, але частіше зустрічаються сучасні пластикові моделі.

Для посипки доріг використовують сіль і відсів. Відсів весною збирають і повторно використовують! Пісок не використовують, тому дороги завжди чисті.
Техніка звичайно ж японська, але ось в цьому монстрі, наприклад, стоїть американський двигун Caterpillar. Ширина захвату - 2,5 м, продуктивність - 2200 тонн снігу за годину.
Роторні снігоприбиральні машини використовують для прибирання снігу з обочин доріг, а також під час сильних снігопадів. Також в арсеналі дорожників є машини для посипки доріг, грейдери та навантажувачі різного розміру та потужності. Принцип роботи і їхньої і нашої техніки однаковий, основна відмінність - вони використовують сучасну, потужну саме спеціалізовану техніку різної потужності для конкретних погодних умов і постійно оновлюють автопарк. Ми ж використовуємо старі КРаЗи, ЗІЛи і КАМАЗи, деяким з них вже понад 30 років, вони постійно ламаються і не можуть забезпечити раціонального і ефективного використання ресурсів. От і все.
Я особисто не бачив акої кількості снігу, але чомусь впевнений, що це не така вже і серйозна проблема для японців :)

фото звідси
З прибраного снігу можна побудувати величезні снігові фігури в центрі міста і організувати всесвітньо відомий сніжний фестиваль наприклад.

фото звідси
Також можна побудувтаи круті сніжні гірки

фото звідси
Цифри:
Зимове утримання мережі доріг державного значення на Хоккайдо:
6714 км - 300 млн. дол. (45 тис. дол. на 1 км доріг лише на зимове утриманя)
Ремонт і утримання мережі доріг загального користування в Україні у 2014 році (прогноз):
169,6 тис. км - 100 млн. дол. (589 дол. на 1 км доріг на рік). Про що тут можна далі говорити?)
Ну і позитивний сюжет житомирської обласної ТРК:

?

Log in