Previous Entry Share Next Entry
Дорожнє будівництво
Radiohead
afcol
Взагалі в Японії на перший погляд постійно щось десь будується. Кількість будівельної техніки, кранів, екскаваторів, вантажівок просто зашкалює, вони скрізь)
Це стосується і будівництва доріг. Будують 2 вида доріг: приватні платні дороги, типу автобанів у Європі, і так звані швидкісні автомобільні дороги державного значення.
Платні дороги будує фірма Nexco, вони також будують всю необхідну інфраструктуру, стоянки, туалети, зони відпочинку, здійснюють ремонт і прибирання снігу. Плата за проїзд здійснюється автоматично, навіть зупинятися не треба. Вартість проїзду в середньому 1,8 доллар за кілометр. Більш детально напишу пізніше.
Будівництво доріг державного значення здійснюється за рахунок державного (80%) та місцевого (20%) бюджетів. В інших префектурах співвідношення трохи інше, 66% - держбюджет, 33% - місцевий бюджет.
В порівнянні з іншими регіонами Японії Хоккайдо можна назвати дотаційним регіоном, але це зовсім не те, до чого ми звикли. У нас дотаційна область - це область, якій не вистачає власних ресурсів на "підтримку життєдіяльності". В Японіїї ж ця дотація спрямовується на розвиток регіону, тобто будівництво нових доріг, портів, аеропортів, різних важливих інфраструктурних об'єктів.
В післявоєнні роки на Хоккайдо була розруха, безробіття і інші подібні проблеми. Тоді Японський уряд вирішив створити перший план кокмплексного розвитку Хоккайдо. У 2008 році розпочато реалізацію вже сьомого плану розвитку. У нас є схожі за принципами плани регіонального розвитку, але вони дуже слабенькі, вузькоспеціалізовані і малоефективні.
Існує таке бачення, що для найефективнішого функціонування транспортної системи на Хоккайдо і для забезпечення швидкого сполучення між великими містами острова треба побудувати 1825 кілометрів швидкісних автомобільних доріг. Станом на сьогодні побудовано 1015 км, тому будівництво триває.
Ми побували на ділянці будівництва дороги у гірській місцевості. Ця ділянка відноситься до 2 категорії, має по одній смузі для руху
в кожному напрямку шириною 3,5 м, обочини по 2,5 м, і роздільну смугу шириною 1,5 м.


Загальні параметри дороги такі ж самі, як і у нас, тільки тут обов'язково скрізь монтується бар'єрне огородження, будують нормальні
водостоки і ставлять забори, щоб на дорогу не заходили дикі тварини. Тут розввелось дуже багато оленів, і вони взимку люблять
виходити на дорогу щоб поїсти солі ) За рік збивають приблизно 2000 оленів.


Вартість будівництва самої дороги без тунелів, шляхопроводів і розв'язок приблизно становить 10 млн. дол. за 1 кілометр, у нас - десь до 40 млн. грн. Вартість будівництва шляхопроводу з першої фотографії - 3 млн. дол., вартість 1 м. тунелю - 400 тис. дол. Тунелів і штучних споруд тут дуже і дуже багато, тому загальна вартість 1 км дороги тут неймовірно висока. Тунелі, до речі, є різні за довжиною, від 200 метрів до 5 і більше кілометрів.

Крім самих доріг значу увагу приділяють укріпленням схилів та русел річок.

Для укріплення конкретно цього схилу використовують грунтові якорі  (на нижній частині фотки видно ще не закріплені кінці якорів, які стирчать з землі) - це арматура, яку вганяють в грунт на глибину  від 12 до 20 м, щоб скріпити верхню частину схилу, на якій теоретично може статися зсув грунту, з нижньою, більш стійкою, частиною. Потім ці якорі натягують і бетонують (верхня частина фото). Для більшої стійкості конструкціївикористовують сітку рабіца. Простір між бетоном потім засипають грунт і сіють траву або заливають бетоном до верху.
В кінцевому результаті може мати різний вигляд:

Або:

Крім цього додатково встановлюють різні снігозатримуючі конструкції.

Спочатку я хотів написати, що тут будуються тільки дороги державного значення, але сьогодні нас повезли на будівництво нового мосту в селі. Старий міст розібрали, встановили 3 тимчасових мости (САРМи) - 2 для руху транспорту в кожному напрямку, і один - для пішоходів. Будівництво цього об'єкту триватиме 2 роки.

В Японії є закон, який зобов'язує під час будівельних і ремонтних робіт повторно переробляти і використовувати старий асфальто- і цементобетон, кількість якого може доходити до 50% - супер економічно і ефективно. Асфальтобетонні заводи додатково отримують плату за повторну переробку вторинних матеріалів. На фото видно величезні купи старого асфальту, який привезли на переробку.

Річний бюджет острова Хоккайдо на автомобільні дороги державного значення, а це всього навсього 6.7 тис. км становить 1,9 млрд. дол., з яких 300 млн. - зимове утримання, 300 млн. - ремонт, 200 млн. - безпека руху, 1,1 млрд. - будівництво нових доріг.
Для порівняння, у нас цього року на всі дороги країни, а це 169,6 тис. км буде спрямовано приблизно 1,5 млрд. грн. ;=(
Далі буде =)

?

Log in